המועצה > חדשות ועדכונים > ארכיון כתבות > ארכיון כתבות 2010

ארכיון כתבות 2010

תאריך: 08/12/2010

המועצה הישראלית לצרכנות מכריזה על מאבק צרכני נגד התנהלות חברות הסלולר

תחת הכותרת "בבית ובמשרד לא מתקשרים מהנייד" פותחת המועצה הישראלית לצרכנות במאבק צרכני נגד התנהלות חברות הסלולר. המאבק נגד נובע תחושת תסכול והכעס כפי שעולה מתלונות הצרכנים, ומעובדה כי אין לנו כוח מיקוח מולן.
לאחרונה, אף גדשו חברות הסלולר את הסאה כשתגובתן על החלטת הממשלה להוריד את דמי הקישוריות, היה בהגשת בג"צ למניעת ההוזלה, ובהעלאת מחירי השירות.

מתוך אלפי התלונות שמגיעות למועצה לצרכנות נגד חברות הסלולר, עולה תמונה עגומה של  לקוחות שבוים.  בשנים האחרונות תחום הסלולר הוא התחום הנמצא במקום הראשון במספר התלונות המגיע למועצה לצרכנות. התלונות מספרות על הטעיה, פער בין הבטחות סוכנים למימוש בפועל, קנסות יציאה גבוהים, תשלומים עבור שירותים שלא נרכשו ועוד.  אולם, מעל לכל עומדת לצרכן תחושה חזקה של חוסר אונים, שכן, גם אם יצליח ויעבור לחברת סלולר אחרת מצבו לא ייטב. מסקר שערכה המועצה לצרכנות עלה כי חברות הסלולר נתפסות כחברות שמידת ההגינות והשקיפות שלהן היא  הנמוכה ביותר. 
 
השוק נשלט בידי 3 חברות המגיעות לרווחיות גבוהה בזכות התחרותיות הנמוכה.
חברות אלה פועלות בדרך המשמרת את רווחיותן בכך שהן יוצרות הכבדה על כניסתם של שחקנים חדשים, שעשויים להתניע את התחרות.
בנסיבות אלה יכולות החברות להשתמש בכוחן כלפי הציבור שהינו, למעשה, קהל שבוי בידיהן ומרשות לעצמן גם להעלות מחירים על פי רצונן.

המועצה קוראת לצרכנים להפסיק ולהזין  את חברות הסלולר באופן שמגדיל את רווחיהן בעיקר כאשר יש טלפון קווי בקרבתם. המועצה מציעה עוד באתר שלה דרכים בהן ניתן להקטין את חשבון הטלפון הסלולרי ובכך לפגוע ברווחי חברות הסלולר.  על פי הערכות המועצה לצרכנות , שינוי הרגלי שיחה של 3 דקות ביום, בו צרכנים ימירו את השיחות מהטלפון הנייד לנייח, יגרעו מרווחיהן של חברות הסלולר כמיליארד שקלים בשנה.

מנכ"ל המועצה לצרכנות עו"ד אהוד פלג,  אומר כי  אין תחליף להתארגנות צרכנית לצורך העברת מסר נוקב לחברות הסלולר בדבר הצורך להתחשב בצרכנים.
חברות הסלולר פוגעות בכיסנו – אומר מנכ"ל המועצה – והגיע הזמן לדבר אליהן בשפה היחידה שהן כנראה מבינות ולצמצם את הכנסותיהן.